فارسی English

برگزاری سومین دوره آموزشی مبانی DevOps برای شرکت یاس ارغوانی

تصویر ندارد

پس از برگزاری دو دوره موفق و استقبال مناسب از آن‌ها توسط مدیران و کارشناسان شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، سومین دوره آموزشی DevOps در ایران برای این شرکت برگزار شد. لازم به ذکر است که شرکت دانش تنها مجموعه‌ای است که تا به حال اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی DevOps و QSD در ایران کرده است.

شرکت دانش‌افزار نارون شریف، دوره آموزشی مبانی DevOps را برای شرکت یاس ارغوانی در تاریخ ۱۳۹۶/۰۶/۱۳ الی ۱۳۶۹/۰۷/۱۷ برای سومین بار برگزار کرد. در این دوره متخصصین و کارشناسان فنی و توسعه این شرکت به عنوان مخاطبان در این دوره، حضور به هم رساندند.

شرکت دانش‌بنیان دانش به عنوان نماینده رسمی شرکت ITpreneures هلند (از بنیان‌گذاران مؤسسه بین‌المللی DASA و برگزارکننده دوره‌های آموزشی آن) این دوره آموزشی را جهت بهره‌مندی متخصصان داخلی از حوزه‌های نوین فناوری برگزار کرد. این شرکت همچنین با بهره‌گیری از کادر آموزشی مجرب و متخصص متشکل از اعضای هیئت علمی و دانش‌آموختگان مقطع دکتری از دانشگاه صنعتی شریف، گام مؤثری در راستای برگزاری هرچه بهتر دوره‌های آموزشی و ارائه مطالب به‌روز و مفید برای مخاطبان برداشته است.

DevOps از مفاهیم نوین در حوزه مهندسی نرم‏افزار و مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات است که امروزه جایگاه ویژه‏‌ای میان شرکت‌‏های فناورانه پیشرو در سرتاسر جهان پیدا کرده است. فلسفه و هدف اصلی DevOps، افزایش همکاری و ارتباط میان تیم‌‏های تولید نرم‌‏افزار و تیم‏‌های پشتیبانی و نگه‏داری از دارایی‏‌های فاوای سازمان است؛ به صورتی که بخش عمده‌‏ای از فرآیند تحویل نرم‌‏افزار و تغییرات زیرساختی به صورت خودکار و با پشتیبانی ابزار‏های نوین انجام شود.

از جمله اهداف این دوره می‌توان به صورت خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

  • آشنایی با مفاهیم کلیدی DevOps
  • توجیه فنی و کسب‌و‌کاری بر لزوم بهره‌مندی از مفاهیم DevOps
  • معرفی اصول و ارزش‌های DevOps
  • آشنایی با نحوه تعامل DevOps با سایر چارچوب‌های مرتبط مانند agile، lean، IT Service Management
  • آموزش خصیصه‌های یک فرهنگ سازمانی مبتنی بر DevOps و چگونگی به کارگیری آن‌ها
  • تشریح ملاحظات سازماندهی DevOps مانند نقش‌های DevOps، تیم‌های  DevOps و ساختار‌های سازمانی DevOps
  • اصول اجرایی DevOps
  • تشریح اصول خودکار‌سازی در DevOps و معرفی انواع ابزار‌های مرتبط

 


بازگشت