فارسی English

اتمام تولید ابزار فرم‌ساز و گزارش‌ساز و شروع سامانه جامع دانش‌آموزی شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی

تصویر ندارد

شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات شناخته می‌شود به طوری‌که راه‌کارهای متنوعی را برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف طراحی و پیاده‌سازی کرده است. از میان آن‌ها می‌توان به نظام جامع انفورماتيک وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد. اين سيستم‌ها کليه امور آموزشي دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور و امور اداري بيش از يک ميليون نفر کارکنان شاغل در آموزش و پرورش را از بدو استخدام تا پايان بازنشستگي در کل کشور تحت پوشش قرار داده‌اند.

پروژه‌ی فرم‌ساز و گزارش‌ساز به عنوان بخشی از سیستم مدیریت جامع کسب و کار شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی و سامانه‌ی جامع دانش‌آموزی به عنوان یکی از مهم‌ترین سامانه‌های این شرکت در آموزش و پرورش با همکاری شرکت دانش‌افزار نارون شریف  پیاده‌سازی شده است.

هدف از ایجاد سامانه فرم‌ساز و گزارش‌ساز، ایجاد محیطی پویا و با کارکرد‌های جامع و فراگیر برای سازمان‌ها است به گونه‌ای که ذینفعان بتوانند بر حسب کسب و کار و روال اداری موجود در سازمان، به تولید فرم‌ها و گزارش‌های مورد نیاز خود با استفاده از امکانات سفارشی‌سازی فراوانی که در سامانه تعبیه شده است بپردازند. در نظر گرفتن ساختار سازمانی موجود در سازمان در تهیه فرم‌ها و گزارش‌ها، پشتیبانی از انواع مختلف روابط در ایجاد فرم‌ها و گزارش‌ها و ارائه محیطی تعاملی برای کاربران جهت طراحی ظاهر آن‌ها در محیط وب، بخشی از قابلیت‌های این سامانه می‌باشد.

سامانه‌ی جامع دانش‌آموزی نیز با هدف مکانیزه‌ کردن اتوماسیون اداری و آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش پیاده‌سازی شده است. مدیریت کلیه‌ی فرآیند‌های آموزشی و اداری مرتبط با دانش‌آموزان تمامی مقاطع در مدارس و ادارات آموزش و پرورش به منظور کنترل جامع و برخط فعالیت‌ها از اهداف اصلی این پروژه می‌باشد.  پشتیبانی از کلیه‌ی نظام‌های آموزشی، سوابق و اطلاعات دانش‌آموزان در سال‌های گذشته و حال از دیگر قابلیت‌هایی است که در این سامانه در نظر گرفته شده است.


بازگشت